Založ si blog

Vraj sa máme držať. A čoho?!

„Svet sa zbláznil, držte sa!“ Zaujal ma nápis na tričku muža, ktorého som stretla cestou do práce. Hm, je to fakt trefné. Tiež mám poslednú dobu pocit, že so svetom nie je niečo v poriadku.

Ale pomôže nám, aby sme sa len držali? A preboha, čoho? Alebo čo môžeme urobiť,aby sa to zmenilo? Mama mi vravela, že nemám hasiť, čo ma nepáli. Potom však skončím ako žaba v hrnci s teplou vodou – najprv si užívala pohodlie a teplo, neskôr sa uvarila.

Pľuť z gauča nestačí

Včera som bola u lekára. Napriek tomu, že som bola objednaná na presný čas, čakala som takmer dve hodiny. Čas mi skrátila elegantne oblečená babička. S mužom nedávno oslávili 60. výročie svadby. Po podrobnom priblížení romantického večera prehodila výhybku. „Za všetko môže vláda! Berú kopec peňazí a na plebs kašlú.” Vraj televízne správy nesleduje, to je parketa jej manžela. Ona trávi večery radšej pri knihe, najviac ju baví červená knižnica. „Ale aby ste vedeli, správy počúvam, aj keď nechcem. Môj Emil je hluchý ako poleno, takže presne viem, kam ide tento svet. Do hája!” 

Začnem sa s ňou rozprávať o tom, že pokiaľ môžeme upozorňovať na to, čo sa deje a hlásiť sa o svoje práva, môžeme veľa zmeniť. Veď kým máme slobodu slova, máme tú najsilnejšiu zbraň. Pľuť z gauča a nadávať predsa nestačí. Pani sa usmiala. Spýtala sa ma, koľko mám rokov. Keď som sa pochválila, že som nedávno oslávila 40, vysmiala ma. „Jaj, moja, keď ste sa narodili, ja som už bola 20 rokov vydatá. Ešte ste mladá na to, aby ste chápali, ako funguje tento svet.” 

Neviem, či narážka na môj vek bol kompliment alebo urážka? Neriešim. Aspoň mi pani dala dobrý námet na blog. Antikult a jemu podobní sa spoliehajú na to, že všetci budeme ako muž s nápisom na tričku. Držať sa ich rozohratého scenára – poslušne mlčať a nepoukazovať na to, že vinník, ktorý rozvracia demokraciu a používa nacistiské metódy, má jasné meno – antikult. 

Čím väčšia blbosť, tým hlasnejšie ju treba kričať do sveta

06.06.2024

„Konečne čerešne, ktoré sa dajú odkôstkovať,” potešila som sa miske čerešní, ktorú mi doniesol chlapec odvedľa. Maťko alebo Kubko, vnuk nebohého suseda. S bratom sa podobajú ako vajce vajcu, kedysi som sa snažila uhádnuť kto je kto, mali z toho veľkú srandu, tak som to vzdala. Májovky, čerešne, ktoré nikdy u nás nechýbali. Až teraz, keď vidím, koľko stojí v [...]

Reakcia na komentár: prečo ma majú zaujímať problémy sekty Falung Gong niekde v Číne?

02.06.2024

„Ja stále nechápem zmysel série týchto príspevkov, ktoré sa v poslednej dobe hojne „nakotili“, kde nikdy nesmú chýbať farebné, čudné fotografie na úvod príspevku a stále sa opakujúce tie isté kľúčové slová: Cholakian, ALLATRA, antikulty… Keďže sa tebe príspevok páči, asi rozumieš aj jeho podstate. Môžeš mi preto stručne a najmä jednoducho vysvetliť, [...]

Prečo nevymažú ich? Dvojaký meter v médiách

26.05.2024

Dnes je mazanie príspevkov štandardným postupom, ktoré má svoje opodstatnené miesto v demokratickom svete. Keď sa zmaže príspevok či blog, ktorý narúša Ústavu krajiny, podporuje nenávisť, rozdelenie, prípadne ubližuje konkrétnemu človeku, je to v poriadku. Zlo treba zastaviť. Avšak v posledných dňoch mám pocit, že je všetko naopak. Konkrétny príklad z praxe, ktorý [...]

zelenskyj, summit, švajčiarsko, ukrajina,

Zelenskyj: Keby Rusko malo záujem o mier, nebola by žiadna vojna

15.06.2024 20:45, aktualizované: 21:35

Na mierovom summite o Ukrajine vo Švajčiarsku sa zúčastňuje viac ako 90 krajín a osem medzinárodných organizácií.

francúzsko, Protest, krajná pravica

Desaťtisíce Francúzov protestovali proti krajnej pravici, môže vyhrať predčasné voľby

15.06.2024 19:53

Francúzsky prezident Macron vyhlásil predčasné voľby po neúspechu svojho centristického tábora v minulotýždňových eurovoľbách.

žilina, polícia,

Otrasný nález. V meste Rajec našli bezvládne telo novorodenca

15.06.2024 19:14, aktualizované: 20:20

Stať sa tak malo vedľa materskej škôlky.

Peter Pellegrini, inaugurácia

Bude Pellegrini nadstranícky? Bude z neho skôr Gašparovič než Kováč, hovoria odborníci. Podporu koalície ešte bude potrebovať

15.06.2024 19:00

Politológovia nepredpokladajú, že sa Pellegrini voči vláde bude vymedzovať. Podporu koalície ešte bude potrebovať pri prípadnej opätovnej kandidatúre. Môže však prekvapiť.

zanetajandova

Len ďalší Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 10343x
Priemerná čítanosť článkov: 1478x

Autor blogu

Kategórie